Blog
24. listopadu 2020 EEA s.r.o.

Jira Service Desk se mění na Jira Service Management

Nově se místo pojmu Jira Service Desk budeme střetávat s Jira Service Management (JSM)

V jednom z předchozích blogů jsme vás informovali o velkých změnách v Atlassian světě.

Dnes vám povíme o další novince, kterou oznámil Atlassian. Tentokrát se změna týká produktu Jira Service Desk.

Jira Service Desk se mění na Jira Service Management

Nově se místo pojmu Jira Service Desk budeme střetávat s Jira Service Management (JSM).
V první řadě je třeba říci, že nejde jen o „kosmetickou” změnu názvu. Název se mění proto, aby lépe odpovídal oblastem, na které Jira Service Management cílí. Změna se projeví všude – týká se Cloud, Server i Data Center Jira Service Management. V Jira bude možné změnu zaznamenat již brzy – netřeba nic dělat. Server a Data Center budou Jira Service Management od verze 4.14, která byla vydána ke konci roku 2020.

Dobrou zprávou však je, že ceny se nemění.*

Jira Service Management představuje novou generaci velmi populárního produktu Jira Service Desk a nelze se jejímu příchodu ani divit. Atlassian totiž do rozvoje v oblasti ITSM investuje nemalý kapitál.

Jira Service Management rozšiřuje možnosti pokrytí sféry IT service managementu (ITSM) a umožňuje tak ještě hlubší vzájemné provázání týmů z oblasti development, operations a business. Toto propojení označuje Atlassian jako “high-velocity” spolupráci, čímž naznačuje, že s JSM lze snadno dosáhnout rychlé reakce na změny přicházející z byznys sféry a současně zabezpečit kvalitní a spolehlivé služby. Ať už koncovým externím zákazníkům nebo interním zaměstnancům. Avizované změny přináší také vylepšenou projektovou šablonu ITSM – standardní pokrytí souvisejících procesů, konkrétně incident management a change management, bude propracovanější a fakticky zase o krok blíž k dokonalosti.

V blízké době můžeme očekávat začlenění Opsgenie do všech Cloud edicí Jira Service Management. Opsgenie je moderní platforma pro management incidentů. S její pomocí žádný kritický incident nezůstane bez povšimnutí a zabezpečí, aby ti správní lidé svými akcemi vyřešili incident v co možná nejkratším čase.

Pro Jira Service Management Server a Data Center není Opsgenie standardně začleněný (ačkoliv se jedná o Cloud produkt), bude však dostupný pro případný separátní nákup a integraci. Rovněž bude v blízké době dostupná nová edice Enterprise pro Cloud Jira Service Management. Přidá se tak k současným Free, Standard a Premium verzím.

Začlenění Insight – Asset Management a Insight Discovery do Jira Service Management proběhne později. Jira Service Management tak standardně umožní pokrýt potřeby řízení assetů či potřeby vycházející z managementu konfigurací (Configuration Management). Tento krok není překvapením, Mindville, prodejce Insight aplikací, byl v minulosti společností Altassian akvizován.

Očekávané je také další prohlubování integrace Jira Service Management a Slacku, a to prostřednictvím produktu Halp. Ten umožňuje například vytvářet upomínky přímo z konverzací či převádět odpovědi do komentářů v upomínkách Jira.

Další užitečné informace:

https://www.atlassian.com/software/jira/service-management/launch#general

*Někteří zákazníci, kteří používájí Standard a Premium plány pro Cloud Jira Service Management, budou ovlivněni nepatrným zvýšením cen. V tomto případě však budou kontaktování přímo společností Atlassian.

Podobné projekty