Blog
18. května 2023 EEA s.r.o.

Jak jsme pomohli digitalizovat interní procesy společnosti Baumit

Klient nás požádal o zefektivnění interních firemních procesů. Jedním z cílů bylo integrovat různé informace do jednoho přehledného systému.

Společnost Baumit zaujímá dlouhodobě vedoucí postavení ve stavebnictví. Výrobky společnosti používají řemeslníci ve velkých stavebních firmách, ale i pro domácí použití. Počet zákazníků i počet konkrétních staveb je velký, takže i objem procesů a dat je rozsáhlý. Pro jejich efektivní zpracování bylo nutné zavést sofistikovaný a zároveň přehledný systém. Společnost Baumit se proto v roce 2017 rozhodla tuto oblast modernizovat ve spolupráci s naší společností EEA, part of BiQ Group.

Digitalizace: cesta k efektivním procesům

Klient nás požádal o zefektivnění interních firemních procesů. Jedním z cílů bylo integrovat různé informace do jednoho přehledného systému. Hlavním řešením bylo využití digitalizace všech postupů. Jednalo se zejména o správu kontaktů, sledování procesů a návštěv na stavbách, správu reklamací a také marketingovou podporu zákazníků. Digitalizovali jsme všechny výše uvedené oblasti, což ušetřilo čas obchodních manažerů a umožnilo jim soustředit se na výkon. Také zaměstnanci Baumitu nyní efektivně vyhodnocují data a dále s nimi pracují.

Zmínili jsme se o správě kontaktů. Klient chtěl integrovat kontakty všech klientů, obchodních partnerů i zaměstnanců do jednoho systému. Dalším požadavkem bylo sledovat objekty, na kterých Baumit pracuje, zejména z hlediska dalších obchodních příležitostí. Nutností bylo také sledování objektů, jejich vyznačení na mapě a vytvoření polohy na mapě. Další důležitou oblastí byla evidence reklamací, jejich posuzování, online editace a tvorba dokumentů.

Velkým plusem je správa reklamací a zjednodušení reklamačního procesu. Nyní je možné reklamaci snadno zaevidovat do systému a přiřadit ji k produktu, posoudit ji a také zaevidovat podle zákona o reklamacích.

Atlassian Jira Software: efektivní nástroj pro přehled procesů

Naši vývojáři si vybrali Atlassian Jira Software jako nejvhodnější systém pro správu jednotlivých firemních procesů. Ukázalo se, že je to velmi praktické řešení i pro řízení firemních procesů a jejich digitalizaci. Je vhodný nejen pro vývojové týmy, ale i pro ty, kteří zajišťují podporu a provoz (HR, finanční oddělení atd.). Díky systému Jira se nám podařilo digitalizovat všechny potřebné procesy, které jsou nyní vzájemně propojené i synchronizované s externími systémy.

Díky systému Jira je možné rozdělit marketingový rozpočet do různých oblastí a skupin. Systém pak vypočítá, kolik již bylo fakturováno a kolik zbývá do naplnění rozpočtu.

Nová řízení prodeje a geolokace objektů

Pokud jde o řízení návštěv obchodních manažerů, mohou regionální manažeři své návštěvy předem plánovat, zaznamenávat již uskutečněné návštěvy a následně je vyhodnocovat pomocí údajů v systému Jira. Systém jim umožňuje snadno organizovat dokumentaci a sledovat konkrétní obchodní příležitosti a vést reporting o daných objektech. Díky naší aplikaci GeoData for Jira s lokalizací na mapě je možné lokalizovat konkrétní objekty přímo na mapě, ať už v terénu, nebo z kanceláře.

„Nejvíce oceňujeme výhodu propojení jednotlivých dat a možnost získat rychlé výstupy. Neztrácíme tak aktuální přehled o dění a snižujeme počet duplicit. Kolegové z jednotlivých obchodních týmů o sobě navzájem více vědí, zejména pokud někdo spravuje stavbu v jiném obchodním regionu,“ říká o řešení Jira Katarína Senderáková, marketingová manažerka společnosti Baumit.

Díky geolokaci objektů mohou manažeři zjistit, kde se kumuluje počet budov, kde je na druhé straně limitu nebo kde jsou budovy, o kterých se neví.

Digitalizace procesů pomohla efektivně využívat data

Společnost Baumit postupně přešla na řízení interních procesů prostřednictvím systému Jira, který je průběžně implementován od roku 2019. Tato změna pomohla klientovi zpřehlednit interní pracovní procesy, zlepšit jejich řízení a zefektivnit přehled a vyhodnocování jednotlivých reportů, statistik a grafů.

„Přechod na Jira Software nám pomohl konsolidovat všechna důležitá data na jednom místě a zároveň je propojit s našimi externími systémy. Vše je online a vše je také propojeno, takže data jsou využívána efektivně a správně, což je dnes opravdu nezbytné, pokud chce firma dosahovat dlouhodobě pozitivních výsledků a zdravého pracovního prostředí,“ uvedla Katarína Senderáková.

Atlassian team EEA, part of BiQ Group

Pokud potřebujete pomoc odborníků s implementací nebo nastavením systému Jira nebo radu, jak jej co nejefektivněji používat ve vaší společnosti, neváhejte nás kontaktovat.

Naše řešení Atlassian

Podobné projekty