Baumit vizualizuje data na mapě pomocí aplikace GeoData for Jira
Slovenská IT a konzultační společnost EEA, oart of BiQ Group, která se od roku 2005 strategicky orientuje na nástroje a procesy jedné z nejprogresivněji rostoucích technologických společností současnosti – Atlassian, pomohla společnosti Baumit s digitalizací klíčových procesů. EEA je zároveň ověřeným partnerem Atlassian-u pro český i slovenský trh. V rámci dlouholeté a úspěšné spolupráce pomohli experti z EEA zefektivnit interní firemní procesy v oblasti schvalování a administrace různých obchodních případů, potenciálních i realizovaných. Obchodní manažeři díky digitalizaci šetří čas strávený administrativou a mohou se tak zaměřit na důležitější obchodní agendu.
Například aplikace GeoData for Jira v rámci softwarového řešení v prostředí Atlassian Jira s konkrétní mapovou lokalizací umožňuje kdykoli přesně vyhledávat obchodní případy a vidět jejich potenciál, případně aktuální stav realizace. Vyhledávat informace a interaktivně komunikovat s dalšími kolegy v rámci týmu je možné díky prostředí Jira velmi jednoduše, ať už se obchodní manažer nachází přímo v terénu a připojuje se z mobilu či tabletu, nebo pracuje z pohodlí kanceláře.
„Spolu s rostoucím byznysem a neustále se zvětšujícím počtem obchodních případů jsme si jednoho dne uvědomili potřebu průběžně zpracovávat a sledovat enormně velký počet různých objektů a obchodních případů, vyhodnocovat jejich potenciál a komplexně řídit úkoly obchodního týmu. Díky současnému řešení se nám podařilo zefektivnit a urychlit i schvalovací proces. Bavíme se o velkém objemu dat, který je navíc poměrně různorodý. Jako systém řízení firemních procesů jsme si vybrali Jira Software od společnosti Atlassian pod záštitou EEA. Toto řešení se ukázalo jako nejvhodnější,“ říká Peter Sziráczki, obchodní ředitel společnosti Baumit.
„Spolupráce s Baumit SK je ukázkovým příkladem, jak chceme pracovat a jaké vztahy chceme rozvíjet se svými klienty. Od počátečních diskusí o ‚malém‘ nasazení Atlassian nástrojů jsme společně prošli dlouhou cestu. EEA se stala strategickým partnerem Baumitu a pomohla zlepšit a zefektivnit jeho práci. Digitalizace úkonů byla pro společnost zásadním milníkem v urychlování a automatizaci procesů, a to hlavně v případě promptního reagování na potřeby zákazníka. Díky automatizaci, kterou systém JIRA nabízí, dokáže Baumit vyřešit některé procesy během pár minut. Důležitá je samozřejmě i evidence, která je rovněž plně digitalizovaná. Digitalizace a využití Jiry totiž již dávno přesáhly IT odvětví a dají se použít velmi jednoduše a rychle pro cokoli,“ doplňuje Lubo Starek, CEO EEA SK.
Evidence staveb přes GeoData
Společnost Baumit dospěla do stadia, kdy v Jira provádí kompletní management všech svých dodávaných staveb nebo potenciálních či pro ni zajímavých objektů. Dnes mají v systému přibližně 3 500 objektů. Každý objekt má definovanou přesnou polohu podle GPS, zadanou adresu a samozřejmostí jsou podstatné údaje o realizátorech či architektech. Pomáhá jim vyhodnocovat i celkový potenciál a sílu jednotlivých regionů a okresů. Mají jednoduchý a jasný přehled o objektech a jejich charakteristice, přesné poloze, dokážou efektivněji řídit projekty a plánovat související činnosti.
„Reklamace jsou komplexnější proces, do kterého jsou zapojena různá oddělení a týmy kolegů. V minulosti jsme je evidovali a zpracovávali manuálně a komunikovali výhradně e-mailem. V tomto směru nám Jira pomohla hlavně z administrativního úhlu pohledu. Zlepšil se tok informací a přehlednost či struktura evidence jako takové. Například dokážeme relativně jednoduše zjistit, která produktová skupina nebo konkrétní produkt měl nejvíce reklamací, a včas odhalit možný skrytý problém,“ vysvětluje Sziráczki.
Pro plynulý proces zavedení systému Jira a jeho nástrojů bylo nutné zaškolit lidi v týmu a přizpůsobit se novému stylu práce. V tom celém byla společnost EEA velmi nápomocná a dnes je vidět, že se nový systém dobře adaptoval a stal se pro obchodní tým spolehlivým a efektivním nástrojem. Správu objektů a kontaktů, tok schvalovacího procesu či management reklamací si dnes bez Jira dokáže málokdo v Baumitu představit. Obchodní tým má v současnosti 33 členů v čele s obchodním ředitelem a regionálními vedoucími prodeje, podporovaný kvalitním servisem oddělení logistiky, kontrolingu a produktového managementu.
„Nejenže nám Jira pomohla zefektivnit práci a celkově propojit komunikaci v rámci týmu, ale ukázala se i jako adekvátní systém pro interní podporu a operativu. Dobrým příkladem je schvalovací proces pro jednotlivé obchodní nabídky, který probíhá na různých úrovních managementu, nebo také proces řešení reklamací: od jejich zaevidování přes zpracování, odborné posuzování až po vyrovnání. Díky řešení a podpoře společnosti EEA se nám podařilo digitalizovat mnohé procesy, které jsou vzájemně propojené a synchronizované i s dalšími námi využívanými systémy,“ uzavírá Peter Sziráczki.
Zdroj: Roklen24.cz